Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Time-managment a optimalizační systémy pro práci s nápady a kreativitou.
Jedličková, Barbora ; Khabirova, Maja (vedoucí práce) ; Phung, Hyu Nghia (oponent)
Stěžejním tématem této bakalářské práce je kreativita, jakožto schopnost člověka, která je nedělitelnou součástí úspěchu jedince napříč dějinami lidstva. Teoretická část je nejprve zaměřena na charakteristiku kreativního člověka, jeho postoje a procesy myšlení, jimiž se vyznačuje a zkoumá tento pojem z hlediska historického vývoje. V druhé části popisuje jevy, které se významně podílejí na procesu kreativního myšlení s ohledem na časové omezení. V praktické části jsou tyto poznatky uplatněny při tvorbě reálné kreativní seance s využitím různých technik k dosažení kreativního řešení při práci se skupinou vybraných jedinců. Cílem práce je tedy sestavit skupinu, jejíž členové co nejlépe odpovídají charakteristice kreativní osobnosti, využít veškerých znalostí o procesu myšlení, motivaci a bariérách kreativity, a zorganizovat program s využitím daných metod pro kreativní řešení problému. Závěr obsahuje vyhodnocení úspěšnosti spolupráce členů a osobní přínos autorovi.
Projekt praktické činnosti jako prostor rozvoje faktorů tvořivosti u žáka primární školy
MÍČKOVÁ, Jaroslava
Diplomová práce se zabývá přínosem praktických činností jako prostoru pro rozvoj faktorů tvořivosti u žáka primární školy. Na základě odborné literatury v teoretické části vymezuji pojmy tvořivost, technická výchova a projektová výuka. V těchto třech teoretických okruzích jsou dále obsaženy a vymezeny: tvořivý proces a produkt, tvořivé faktory, konvergentní a divergentní myšlenkové operace, tvořivý člověk a metody, které pomáhají rozvinout jeho tvořivost. Objasňuji techniku jako prostředek rozvíjející praktické činnosti. Dále představuji vzdělávací oblast "Člověk a svět práce" a předkládám pracovní náměty pro rozvoj tvořivosti v pracovní výchově. V diplomové práci představuji projekt i s jeho druhy. Zabývám se realizací a přínosem projektové výuky. Praktická část je zaměřena na vypracování dílčích projektů. Patnáct dílčích projektů, pomáhajících rozvinout tvořivost u žáků primární školy, bylo nabídnuto jednadvaceti učitelům. Tito učitelé se zúčastnili dotazníkového šetření a měli možnost poskytnout zpětnou vazbu na dílčí projekty. Výsledky tohoto šetření jsou popsány v 6. kapitole této práce.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.